Opgelost! ANBO-PCOB-leden Janny en Henk kregen toch een nieuwe vloer | ANBO-PCOB

Zonder ouderen stort het vrijwilligerswerk in

Lees meer

Opgelost! ANBO-PCOB-leden Janny en Henk kregen toch een nieuwe vloer

Opgelost

19 augustus 2024

anbo-pcob-opgelost-ouderenwijzer-rubriek
Hero background icon

In de nieuwe kurkvloer zaten kleurverschillen, dat zag iedereen. Toch kreeg Janny Kole (63) het maar niet voor elkaar om dit met de verkoper op te lossen. “We waren op dat moment echt radeloos.” Janny mailde met Emma Riede van het ANBO-PCOB Adviesteam die de impasse wist te doorbreken.

anbo-pcob-ouderenwijzer-opgelost-rubriek-vloer

Een frisse start moest het worden, dachten Janny Kole (63) en haar man Henk toen ze gingen verhuizen binnen Bolsward. Door de komst van nieuwe buren voelden ze zich gedwongen om hun fijne rijtjeshuis na 26 jaar te verlaten. “Die mensen hadden een hond die de hele dag blafte, jankte en kermde. Gek werden we ervan. Een gesprek bleek niet mogelijk.” Janny en Henk benaderen de woningcorporatie. “We zeiden: dit houden we echt niet vol. Na een emotioneel gesprek kregen we dit huis aangeboden.”

Keuze voor kurk

Janny vertelt het verhaal om uit te leggen hoe zij en haar man er in die periode bij zitten. Omdat Henk tobt met zijn gezondheid, komt de verhuizing grotendeels op Janny’s schouders terecht. Een van de dingen was een vloer uitkiezen. “We wilden kurk, dat hadden we in ons oude huis ook.” Ze bestellen de vloer bij een zaak in Sneek. Dat lijkt allemaal soepel te gaan en de vloer ligt er keurig voordat ze verhuizen. “Maar al direct zag ik kleurverschillen. Meteen heb ik gebeld met het bedrijf, maar ik kreeg te horen dat het wel bij zou kleuren.”

Smeer er maar op

Maar de kleurverschillen trekken niet bij. Opnieuw neemt Janny contact op. De ondernemer komt langs, belt met de fabrikant en zet een fles onderhoudsmiddel voor de deur. “Dat moesten we er maar op smeren, dan zou het goedkomen.” Zelf ziet ze weinig verschil, maar ze laat het even zitten. Er zijn belangrijkere dingen: Henk krijgt de diagnose blaaskanker en moet geopereerd worden. “Dat kostte even al onze energie.” In januari belt ze opnieuw met het bedrijf. Dat belooft contact op te nemen met de leverancier, maar daarna blijft het weer stil. “Toen werd ik echt boos. Hoe kon ik nu voor elkaar krijgen dat er iets zou gebeuren?”

In actie

Ze besluit ANBO-PCOB in te schakelen. Via de mail komt ze in contact met adviseur Emma Riede, die haar het advies geeft om het bedrijf in gebreke te stellen. “Dat was ontzettend fijn, want we waren op dat moment echt radeloos.” Door de inzet van ANBO-PCOB gaat het ineens snel. “De leverancier meldt zich voor een afspraak. Hij concludeert: dit kleurverschil is er al vanaf dag één, dat trekt nooit meer bij. Deze mensen moeten een nieuwe vloer hebben, ik regel dit bij de fabrikant.” De bewuste ondernemer laat zich van zijn beste kant zien en legt een nieuwe vloer. Omdat kleurverschillen vaker voorkomen bij kurk, kiezen ze nu voor laminaat. Janny: ”Jammer dat het zoveel moeite heeft gekost, maar het ziet er echt prachtig uit. We zijn blij dat ANBO-PCOB naar ons geluisterd heeft en advies heeft gegeven. Dat heeft me gesteund om door te gaan, zodat het uiteindelijk is opgelost.”

Wilt u advies en/of hulp?

waar-kunnen-we-u-mee-helpen-adviesteam-anbo-pcob

Als u hieronder aangeeft waarmee u graag geholpen wordt, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op.

  • Stuur een mail naar adviesteam@anbo-pcob.nl
  • Bel met nummer 0348 – 46 66 88 (bereikbaar tussen 10:00 en 15:00 uur)
  • Vul het formulier in via onderstaande knop