Soms belanden onze nieuwsbrieven of berichten per ongeluk in uw spambox of ongewenste e-mail. Gelukkig kunt u dit zelf makkelijk controleren én oplossen.
Algemene tip om onze e-mails altijd te ontvangen: Voeg de betrouwbare e-mailadressen toe aan uw contacten of veilige afzenders, zoals bijvoorbeeld: contact@anbo-pcob.nl of noreply@buckaroo-mailservice.nl
Dit helpt uw e-mailprogramma om betrouwbare e-mails zoals onze berichten en facturen voortaan als betrouwbaar te herkennen.
Hieronder leest u hoe u dit doet op uw telefoon of computer, stap voor stap. Onze partner SeniorWeb heeft hier ook een artikel over geschreven. Klik hier voor het artikel van SeniorWeb.
Bij Gmail:
Bij Outlook-app (Hotmail, Live, etc.):
U gebruikt een iPad (met Apple Mail-app)
→ Werkt vrijwel hetzelfde als op een iPhone.
Let op: Als je de Gmail- of Outlook-app gebruikt op je iPad, volg dan de stappen zoals bij de iPhone of Android.
Android-tablet (met Gmail- of Outlook-app)
→ Werkt hetzelfde als op een Android-telefoon.
Tablet met browser (zoals Safari of Chrome)
Gebruikt u uw tablet om via de browser (bijv. gmail.com of outlook.com) uw mail te lezen?
→ Dan werkt het zoals op een computer:
Gmail via de browser (Chrome, Edge, etc.):
Outlook/Hotmail via de browser:
Apple Mail, Thunderbird of ander e-mailprogramma:
Alleen een e-mail terugzetten naar de inbox voorkomt niet altijd dat het de volgende keer weer in de spambox komt. Daarom is het verstandig om het e-mailadres ook toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders of contactpersonen.
Spam controleren en mail terugzetten:
Afzender toevoegen aan contacten (om toekomstige spam te voorkomen):
Op sommige toestellen moet u dit via contacts.google.com doen in uw browser.
Spam controleren en e-mail terugzetten:
Afzender toevoegen aan veilige lijst/contacten:
Op iPhone of Android (Outlook-app) of op een tablet Ongewenste map controleren en mail terugzetten:
Afzender als veilig markeren (Microsoft-account): Outlook-app zelf biedt geen directe optie, maar dit werkt via de browser:
Op computer (Outlook.com in browser)Ongewenste e-mail controleren:
Afzender toevoegen aan veilige lijst:
Ongewenste reclamemap controleren:
Afzender toevoegen aan contacten:
De stappen zijn per programma iets verschillend, maar over het algemeen geldt:
Soms komt het voor dat een afzender of e-mailadres per ongeluk is geblokkeerd. Hierdoor komen hun e-mails automatisch in je spam of worden ze zelfs helemaal niet meer bezorgd. Gelukkig kunt u dat eenvoudig herstellen. Hieronder leest u hoe u dat doet in Gmail, Outlook/Hotmail/Live, op uw iPhone, Android of computer.
Op telefoon (Gmail-app – Android of iPhone):
Geblokkeerde afzender verwijderen:
Op computer (gmail.com):
Op telefoon (Outlook-app – iPhone of Android):
Op computer (outlook.com):
Geblokkeerde afzender verwijderen op iPhone/iPad:
De precieze stappen verschillen per aanbieder, maar meestal vind u het zo: