Compensatieregeling voor (oud)-klanten van Rabobank | ANBO-PCOB

Compensatieregeling voor (oud)-klanten van Rabobank

Betaalmiddelen

27 augustus 2024

anbo-pcob-krediet-compensatie-betaalpassen
Hero background icon

Klanten met een consumptief krediet van Rabobank, Freo en Fideaal (beide onderdeel van de Rabobank-groep) die te veel variabele rente hebben betaald, hebben een compensatie aangeboden gekregen.

Ook oud-klanten kunnen hier recht op hebben, maar die moeten zich daarvoor aanmelden. Producten die onder de compensatieregeling vallen zijn Doorlopend Krediet, Krediet op Betaalrekening, Rabo Kort Roodstaan, Rabo Studenten Roodstaan en Krediet op Creditcard.

Aanmelden voor compensatie

Bent u oud-klant en heeft u zich nog niet aangemeld? U kunt zich nog tot 31 juli 2028 aanmelden voor deze compensatieregeling. Neem hiervoor contact met op door het sturen van een mail naar rentecompensatie@rabobank.nl of bel of bel 088 727 11 53.

Waarom een compensatie?

Het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening) vindt dat de voorwaarden van consumptieve kredieten met variabele rente niet altijd duidelijk genoeg zijn (geweest). Een klant mag daarom verwachten dat de rente meebeweegt met de marktrente. Bij een aantal klanten is dat niet goed gegaan. Deze klanten wordt een compensatie aangeboden.

Hoe ziet de compensatieregeling eruit?

De compensatieregeling is gebaseerd op de uitspraken van het Kifid en afgestemd met de Consumentenbond. Per krediet wordt berekend of er compensatie betaald moet worden.

Gerelateerde artikelen