Inloggen op de website | ANBO-PCOB

Zonder ouderen stort het vrijwilligerswerk in

Lees meer

Afdelingen ANBO-PCOB

Lees meer

Inloggen op de website

thema-digitalisering-01-anbo-pcob
Hero background icon

Als ANBO-PCOB-lid kunt u inloggen op de website. U krijgt dan toegang tot informatie die alleen toegankelijk is voor leden, zoals:

  • de digitale en gesproken versie van OuderenWijzer,
  • voorbeeldbrieven van ons Adviesteam
  • checklists
  • direct opvragen van de Tipgidsen
  • hoe u gebruik kunt maken van de ledenvoordelen

Daarnaast kunt u hier uw gegevens inzien, beheren en wijzigen. Ook kunt u aangeven of en welke communicatie, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of post, u van ons wilt ontvangen. Maar ook welke thema's en onderwerpen u interesseren en of u deel wilt nemen aan onderzoeken, enquêtes, webinars en bijeenkomsten.

Lees hier hoe u kunt inloggen

Heeft u al eerder ingelogd op MijnANBO of op Trefpunt?

JA Dan hoeft u uw account niet meer te activeren. U kunt inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u gebruikte voor MijnANBO en/of gebruikt voor Trefpunt.

NEE U moet uw account eerst activeren. Dit gaat heel eenvoudig. U hoeft alleen een wachtwoord aan te vragen. Zie de stappen hieronder.

In 4 stappen uw account geactiveerd
  1. Ga hiervoor naar Wachtwoord aanvragen
  2. Vul hier het e-mailadres in dat bekend is bij ANBO-PCOB en klik op de knop 'Nieuw wachtwoord aanvragen'. U ontvangt nu een e-mail in uw mailbox met verdere instructies.
  3. Klik in de e-mail op de knop 'Reset Wachtwoord'. U komt nu op een scherm waar u uw wachtwoord kunt instellen.
  4. Na het invoeren en het opslaan van uw wachtwoord, kunt u direct naar Direct inloggen op ANBO-PCOB.nl Voer hier uw e-mailadres en uw zelfgekozen wachtwoord in en u heeft toegang tot de Mijn-omgeving. U kunt ook op het poppetje rechtsboven op de homepage klikken om in te loggen op de Mijn-omgeving.

Veelgestelde vragen over inloggen op ANBO-PCOB.nl

Deze inloggegevens (lidnummer en wachtwoord) kunt u helaas niet meer gebruiken. U moet opnieuw uw account activeren.

In principe kunt u dat zelf bepalen, maar wij raden u aan een wachtwoord te kiezen tussen de 8 en 25 tekens. Bij voorkeur met letters en tenminste één hoofdletter, cijfer en leesteken. Het wachtwoord kan niet gelijk aan uw naam of e-mailadres zijn.

*Let op: het opslaan en onthouden van uw inloggegevens op uw computer, tablet of mobiele telefoon kan een oplossing bieden. Echter is dit wel minder veilig. Mocht u dit niet willen, dan dient u uw eigen gegevens telkens opnieuw in te voeren. Uiteraard kunt u altijd op ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken indien u niet meer weet welk wachtwoord u voor uw account had aangemaakt.

Lukt het u niet om in te loggen in de Mijn-omgeving? Dan kan het zijn dat er iets fout gaat, bijvoorbeeld:

Ik heb geen e-mailadres

Inloggen op de Mijn-omgeving zonder e-mailadres is helaas niet mogelijk. Bent u wel digitaal actief (op het internet, bezoeken van websites etc.), maar heeft u geen e-mailadres? Dan raden wij u aan om wél een e-mailadres aan te maken. Dit kan gratis via Google (www.gmail.com) of Microsoft (www.hotmail.com). Wilt u eerst meer weten of het gebruik van e-mail? Onze partner SeniorWeb heeft hier een handig artikel over geschreven, klik hier om dit te lezen.

Geen mail ontvangen

Heeft u uw e-mailadres ingevoerd en op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’ geklikt, maar (nog) geen mail gekregen? Het kan tot 10 minuten duren voor u de bevestigingsmail heeft ontvangen. Controleer ook uw ongewenste e-mail en spambox. Heeft u na 10 minuten nog niets ontvangen? Klik dan hier om opnieuw een activatielink aan te vragen. Probeer het voor de zekerheid nogmaals.

Mijn partner gebruikt hetzelfde e-mailadres

Zowel uw ANBO-PCOB-lidmaatschap als dat van uw partner staat geregistreerd op één en hetzelfde e-mailadres. U kunt daarom dus ook maar één account activeren. Als u voor een van de lidmaatschappen een nieuw/ander e-mailadres registreert, dan is het wél mogelijk om twee verschillende accounts te activeren en in te loggen op de Mijn-omgeving.

Bel met onze Ledenservice om voor één lidmaatschap een nieuw/ander e-mailadres door te geven (tel. 0348 - 46 66 66, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur).

Komt u er niet uit?

Heeft u alles geprobeerd en komt u er niet uit? Klik dan op de onderstaande button of stuur een mail naar contact@anbo-pcob.nl onder vermelding van ‘Mijn-omgeving’. Vermeld hierin uw lidnummer en/of postcode en huisnummer. Mocht het mogelijk zijn, dan kunt u screenshots of foto's maken van uw scherm. Zo kunnen wij u beter helpen!

Zowel uw ANBO-PCOB-lidmaatschap als dat van uw partner staat geregistreerd op één en hetzelfde e-mailadres. U kunt daarom dus ook maar één account activeren. Als u voor een van de lidmaatschappen een nieuw/ander e-mailadres registreert, dan is het wél mogelijk om twee verschillende accounts te activeren en in te loggen op de Mijn-omgeving.

Bel met onze Ledenservice om voor één lidmaatschap een nieuw/ander e-mailadres door te geven (tel. 0348 - 46 66 66, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur).