Banken bieden weer meer steun aan niet digitale klanten | ANBO-PCOB

Banken bieden weer meer steun aan niet digitale klanten

Betaalmiddelen

01 november 2024

anbo-pcob-nieuwsbericht-vier-grote-banken
Hero background icon

Niet iedereen kan of wil zijn of haar bankzaken via de computer of mobiele telefoon doen. ANBO-PCOB vindt het belangrijk dat ook de mensen die niet digitaal willen bankieren hun bankzaken zelfstandig kunnen blijven doen.

Vorig jaar hebben ABN AMRO, Rabobank, ING en Volksbank gegarandeerd dat hun klanten hun dagelijkse bankzaken ook niet-digitaal kunnen blijven regelen. ANBO-PCOB heeft zich daar jaren voor ingezet. De vier banken hebben de afgelopen periode diverse zaken gerealiseerd, waaronder:

  • 90.000 klanten een brief gestuurd met over de Hulp bij Bankzaken Adviseurs, inclusief telefoonnummer (ABN AMRO)
  • Een speciaal telefoonnummer gestart voor stap voor stap hulp bij digitale bankzaken (ING)
  • Spraakherkenning is uitgezet voor klanten van 80 jaar ouder, waardoor deze klanten direct een medewerker te spreken krijgen (Rabobank)
  • Interviews gehouden met mensen die auditieve, visuele of motorische beperkingen hebben met als doel producten en diensten aan te passen (alle merken van de Volksbank)

ANBO-PCOB heeft de Betaalvereniging Nederland en de Nederlandse Vereniging van Banken geholpen met het samenstellen van een flyer. In de flyer wordt voor elk van de vier grootbanken aangegeven welke beschikbare hulp en oefenmogelijkheden zij hebben. De flyer komt als bijlage in de december-editie van ons magazine OuderenWijzer, zodat u deze kunt bewaren.

Ontvang het laatste nieuws in uw mailbox

Meld u aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

anbo-pcob-google-09
Hero background icon

Gerelateerde artikelen